Fragedo, brandul emblematic al TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® Romania

Fragedo, brandul emblematic al TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® Romania

09 mai 2024. Sântimbru, Alba. TRANSAVIA, liderul pieței avicole din România, și-a consolidat poziția în prestigiosul top publicat de Brand Finance® Romania 50, ediția 2025, având cel mai valoros portofoliu de branduri[1] din sector, cu o valoare cumulată de 115 milioane EUR, în creștere cu +10% față de anul trecut. Această performanță remarcabilă este susținută în mod semnificativ de Fragedo, brandul emblemă al companiei, care ocupă locul 15 în topul brandurilor individuale, cu o evaluare de 99 milioane EUR și un rating de AA-, confirmându-și poziția de cel mai valoros brand din industria cărnii din România.

Rezultatele reflectă încrederea consumatorilor în produse autohtone, sigure și de calitate superioară, dar și viziunea strategică și consecvența echipei celui mai mare producător din sectorul avicol din România, care face mereu lucrurile exact așa cum trebuie și care rămâne fidelă promisiunii sale de a livra constant excelență.

„Faptul că TRANSAVIA este prezentă și în acest an în prestigiosul clasament Brand Finance® Romania 50, cu cel mai valoros portofoliu de branduri din industria alimentară, reprezintă o validare importantă a viziunii noastre pe termen lung. Este o recunoaștere a încrederii pe care consumatorii, care apreciază produsele din carne de pui sigure și de înaltă calitate, o au în noi și în standardele înalte pe care ni le asumăm zi de zi. Suntem mândri că, prin Fragedo și prin celelalte branduri din portofoliu, contribuim activ la consolidarea unei industrii alimentare românești moderne, sustenabile și profund conectate la valorile locale. Aceste performanțe excepționale ale afacerii noastre de familie reconfirmă ceea ce credem cu tărie: excelența livrată constant devine un reper de bune practici pentru întreaga industrie”, declară Theodora Popa-Liteanu, Vicepreședinte TRANSAVIA.

Plasată în fruntea companiilor din industria alimentară românească, ocupând locul 4 în topul celor mai valoroase portofolii de mărci, afacerea de familie cu capital 100% românesc este surclasată în topul Brand Finance® Romania 50 de doar două companii multinaționale din sectorul băuturilor și de un retailer local din domeniul IT&C.

TRANSAVIA este un actor strategic recunoscut ca în asigurarea securității alimentare a României, datorită modelului său de afaceri integrat 100% vertical, de la bob la furculiță, și a angajamentului ferm față de siguranța alimentară. Compania controlează întregul lanț de producție, de la cultivarea cerealelor pentru hrana puilor la fermele de reproducție, incubație și de creștere a puilor, de la fabrica de nutrețuri combinate la abatoare moderne, performante, la fabrica de procesare a cărnii de pui și până la livrarea produselor finite. Este singura companie din țară care procesează exclusiv pui proveniți din propriile ferme, asigurând astfel trasabilitate completă și standarde ridicate de siguranță și calitate.

Fragedo,  cel mai bine clasat brand de carne în topul Brand Finance®,  este un reper de încredere și excelență pentru milioane de consumatori, de la familii la profesioniștii din gastronomie. Gama variată de produse naturale și gustoase este ușor de integrat în orice stil de viață și în orice dietă echilibrată: de la pui grill, piept dezosat, pulpe, aripioare sau ficăței, până la produse gata de pus pe grătar, precum Fragedo Barbeque.  Cu o abordare centrată pe siguranță deplină, calitate înaltă constantă, gust autentic și valori nutritive superioare, Fragedo este recunoscut de șase ani consecutiv drept „Nr. 1 Brand for Kids” de către Forbes România, fiind ales de către părinți „cea mai de încredere marcă de carne (pui, porc, vită etc.)”[2].

Liderul pieței de carne de pui se remarcă și prin inovațiile utile propuse, precum SmartCook by Fragedo, primul asistent AI de gătit din România, care sugerează consumatorilor idei pentru rețete rapide și personalizate, în funcție de ingredientele alese. Foarte ușor de accesat, scanând codulQR de pe ambalaje sau direct pe site-ul companiei, acest asistent este un instrument practic, mai ales pentru cei grăbiți, dar pasionați de mese bune sau pentru cei care vor să își facă rapid liste de cumpărături eficiente.

Fragedo este singurul brand din categorie care promovează consecvent autenticitatea și producția locală, fiind inițiatorul programului „Autentic Românesc”. Acesta reunește branduri românești valoroase din industrii diverse, precum: Artesana, Cramele Recaș, Monte Banato (Pangram Reșița), Mobexpert, Theodora Golf Club, Grandma’s Delights, Safala şi Solina Romania, într-un efort comun de a sprijini economia națională și de a inspira consumatorii să aleagă produse autohtone, realizate cu grijă și respect.

 

Brand Finance® este cea mai mare firmă independentă la nivel global în consultanța privind evaluarea brand-urilor, fondată în 1996, cu scopul conectării brand-urilor cu profitabilitatea afacerii. Compania evaluează peste 5.000 de brand-uri în fiecare an, în toata lumea și în toate sectoarele, publicând peste 100 de rapoarte anual. Un Raport de Evaluare de Brand prezintă în detaliu ipotezele, sursele de date și calculele efectuate pentru a ajunge la valoarea brand-ului. Topul portofoliilor de mărci include peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre acestea fiind și prezentate individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 branduri din țară.

 

[1] Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance® Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață.

[2] Conform studiilor realizate de Forbes România și Institutul D&D Research.