Sustenabilitatea influenţează favorabil comportamentul consumatorilor români de carne de pui: 1 din 2 români sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile
Ferme vegetale Transavia
Retete - salata de piept de pui cu rocula, branza feta si piersici
Retete - pulpe de pui marinate cu stafide si capere, presarate cu migdale crocante

Sustenabilitatea influenţează favorabil comportamentul consumatorilor români de carne de pui: 1 din 2 români sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile

Eforturile constante ale companiei TRANSAVIA de a oferi consumatorilor produse sustenabile sunt susținute și prin înțelegerea așteptărilor consumatorilor noștri. Astfel, ne-am alăturat celui mai recent studiu sindicalizat realizat de Reveal Marketing Research în scopul de a înțelege cum definesc românii conceptul de ”verde” și de a măsura comportamentele sustenabile ale acestora. Așadar, sustenabilitatea este înţeleasă prin intermediul a trei piloni: protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei, îndeosebi prin reciclare, și sănătatea.

 

Rezultatele arată că dimensiunea ecologică a sustenabilităţii primează într-o măsură semnificativ mai mare  comparativ cu implicaţiile sociale sau politice ale acesteia. Pentru 60% dintre respondenți este important ca producătorul să implementeze măsuri pentru reducerea impactului asupra mediului, iar doar 43% consideră că e important ca produsul să le confere un anume statut social.

 

Românii sunt dispuși să facă eforturi în dezvoltarea unui stil de viață sustenabil

Studiul ilustreaza ca românii conștientizează importanța și necesitatea adoptării unui stil de viață sustenabil. Peste jumătate dintre aceștia declară că sunt dispuși chiar să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar o pondere de 68% ar fi dispuși să își schimbe stilul de viață, dacă acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.

 

Hrana naturală a puilor aduce beneficii sănătăţii

În prezent, peste 70% dintre consumatorii români își manifestă interesul de a avea un stil de viață sustenabil. Astfel, când vine vorba de alegerea produselor din carne, 77% consideră ca fiind importantă buna reputație a companiei, iar animalele să fie hrănite cu produse naturale.

În același timp, beneficiile aduse sănătății influențând în cea mai mare măsură opțiunea de a alege produse din categoria „verde” (79%).

 

Românii care și-au întemeiat o familie sunt mai grijulii cu mediul

Diferitele tipuri de comportamente sustenabile sunt mai des întâlnite în cazul persoanelor cu familii, pe când tinerii și cei fără partener adoptă sustenabilitatea mai degrabă la nivel declarativ decât comportamental.

Prin urmare, peste 70% dintre respondenții cu familii declară că obișnuiesc destul de des să colecteze deșeurile în containere diferite, special amenajate și inscripționate pentru diversele categorii, pe când doar 58% dintre tinerii din generația Z declară acest lucru. Aceeași tendință poate fi observată și în cazul folosirii pungilor reutilizabile, peste 75% dintre cei cu familii le utilizează, comparativ cu 60% dintre cei tineri și singuri.

 

Concluzii-cheie:

  • Peste 70% dintre români sunt interesați să ducă un stil de viață sustenabil.
  • Peste jumătate dintre români (54%) declară că ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile.
  • 61% dintre români consideră produsele ecologice de o calitate mai bună decât cele standard.

Metodologie: Studiul a fost realizat în perioada 08-17.08.2022 prin crearea Sustainability Panel Proprietary Reveal Marketing Research, un instrument “agile”, foarte puternic pentru cercetarea de piață, ce combină beneficiile studiilor online cu beneficii de dinamică/ interacțiune socială continuă între participanți. Pentru acest val a fost creat un eşantion de 1.004 respondenți, eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.